BLOG

Hoe kom je binnen bij de grote jongens (en meisjes)?

door | jul 17, 2023 | Telefonische Acquisitie

Als belbureau maken wij graag afspraken met prospects voor onze opdrachtgevers. Dit jaar hebben we toevallig een aantal klanten die een plaats willen veroveren bij de corporates, de grote bedrijven in Nederland. Wij pakken alles op waar wij in geloven, dus gingen we onverschrokken van start. Toch merkten we dat het bellen naar de grote jongens en meisjes volledig anders verloopt dan bellen naar het MKB.

In de eerste plaats is het vinden van de juiste contactpersonen binnen zulke grote bedrijven essentieel. We gaan druk in de weer met LinkedIn en bedrijfswebsites om de juiste namen en functies te achterhalen. Na dit getest te hebben, weten we zeker dat het kennen van de naam van de contactpersoon de kans op contact enorm vergroot. Dat is overigens altijd zo, maar bij de corporates is dit echt een focuspunt. Er heerst namelijk een no-name policy. Soms komen we bedrijven tegen waar medewerkers überhaupt niet meer telefonisch bereikbaar zijn en vaak staat er zelfs geen telefoonnummer meer op de website. Voor iemand als ik met een passie voor telefoneren doet dit pijn aan het hart.

Natuurlijk is het belangrijk uiteindelijk een goed gesprek te hebben met de beslissingsmaker. Maar het contact met de poortwachter (zoals receptionistes) is hier eigenlijk belangrijker. Deze professionele luisteraars zijn diep getraind op het filteren van kennismakingsgesprekken. Ze blijven superaardig en zetten je in een split second volledig buiten spel. We hebben inmiddels al een drietal strategieën ontwikkeld om met deze dames en heren in gesprek te komen en we blijven leren.

Naast het vinden van de juiste contactpersoon en het ontwikkelen van een strategie voor de poortwachter is er nog een verschil. De conversie. We accepteren inmiddels dat het bellen van grote bedrijven een lagere conversie heeft. Waar wij vol trots voor het MKB het landelijk gemiddelde overtroeven, zijn we nu onze messen aan het slijpen om dat ook bij de grote bedrijven voor elkaar te krijgen.

Cold calling naar grote bedrijven en corporates is een grotere investering voor onze klanten. Maar ondanks het ontmoedigingsbeleid geloven wij in telefonische acquisitie bij de corporates. Het verkrijgen van zelfs maar een paar grote opdrachten bij corporate bedrijven rechtvaardigen de investering en inspanning. De omvang en waarde van deze opdrachten verhogen de ROI behoorlijk, waardoor de moeite die in het acquisitieproces is gestoken, wordt gecompenseerd.

Het binnenhalen van een grote, lucratieve opdracht betekent uiteindelijk dus een enorme sprong voorwaarts voor onze klanten. En daar doen we het juist voor!

Wil jij ook binnenkomen bij corporate bedrijven? We helpen je graag, stuur ons een berichtje als je meer wilt weten!

Videotips DIY Acquisitie

Het ene callcenter is het andere niet

Bij een kleiner callcenter kun je terecht voor commerciële opdrachten, maar vaak ook voor marktonderzoek, helpdesk-ondersteuning of klantenservice.  Verder zijn er ook nog gespecialiseerde bedrijven beschikbaar voor als je op zoek bent naar een telefonist of receptionist.

Een afwijzing in telefonische leadgeneratie

Hoe ga jij om met een afwijzing in telefonische leadgeneratie? Ervaar je een competitieve druk? Neem jij het persoonlijk? Zie je het als een waardevolle les? In deze blog kan je lezen hoe anderen hiermee omgaan.

Herken jij jezelf in de volgende situaties?

=

Je wilt nieuwe klanten vinden

=

Je wilt afspraken laten maken voor je salesteam

=

JE HEBT PIEKEN EN DALEN IN JE OMZET

Vraag nu een adviesgesprek aan!

Een adviesgesprek kost je niets, maar levert je wél direct veel op. We praten over je doelstelling, je uitdagingen, potentiële klanten en je waardepropositie. En wat je eigen ervaringen zijn met telemarketing en leadgeneratie.

 

Zo kom we er snel achter wat we voor je kunnen betekenen. En wat het kost.

Ontvang elke maand onze nieuwe salestip in je inbox!