BLOG

Creëer verbluffende upsell campagnes in slechts 6 stappen!

door | nov 7, 2023 | Marketing & Sales

Bij Buro Henck zijn we altijd bezig met groeistrategieën voor onze klanten. Een van de meest voor de hand liggende strategieën is upselling. Bij upselling moedig je je bestaande klanten aan om een upgrade of iets extra’s te kopen. Een effectieve methode om de omzet te verhogen zonder nieuwe klanten te werven. Upselling is echter niet alleen een groeistrategie, het is vooral een manier om de relatie met je klanten te versterken. Door klanten betere of aanvullende producten aan te bieden, laat je zien dat je hun behoeften begrijpt en bied je waarde.

Klaar om je verkoop te boosten? Wij geven je een stappenplan om met succes een upselling campagne op te zetten.

1. Analyseer je producten en diensten

Begin met het identificeren van producten of diensten die kunnen worden geüpgraded. Dit kunnen versies zijn met meer functies, grotere maten of pakketten die extra waarde bieden.

2. Ken je klanten

Begrijp wie je klanten zijn, wat hun behoeften zijn en hoe jouw producten of diensten daarin passen. Gebruik klantgegevens, feedback en koopgeschiedenis om inzicht te krijgen in wat ze mogelijk willen upgraden. Vind je dit een lastige stap? Organiseer dan een telefonisch marktonderzoek onder een testgroep.

3. Bied waarde in de upsell

Zorg ervoor dat de upsell daadwerkelijk waarde toevoegt voor de klant. Het moet zinvol en relevant zijn voor hun behoeften.

4. Train je team

Ga er niet van uit dat je team dit automatisch kan. Ook als is dit een relatief eenvoudige salesstrategie, zorg ervoor dat je verkoop- en klantenserviceteams de voordelen goed kennen van de producten die je promoot. Leer ze comfortabel te zijn in het aanbevelen van upsells en onderzoek met hen de meest succesvolle manier om de waarde ervan te communiceren.

5. Doe het subtiel

Niemand houdt van een opdringerige verkoper. Breng upselling ter sprake op een persoonlijke manier die natuurlijk en niet geforceerd aanvoelt. Focus op het helpen van de klant, niet op het afsluiten van een duurder contract.

6. Laat je niet verleiden door het grote-stappen-snel-thuis model

We beschikken over veel, snelle technologie om dit soort campagnes te automatiseren, maar wat ons betreft bel je je klanten gewoon even op. Dat is zo veel persoonlijker. Of breng het ter sprake tijdens een bezoek.

Upselling is een ideale salesstrategie. Enerzijds verhoogt het je omzet, anderzijds versterkt het de relatie met je klanten door het bieden van meer waarde. Met een persoonlijke, klantgerichte aanpak is upselling een krachtig hulpmiddel in je verkoop- en marketingstrategie.


Wil je een campagne starten en weet je niet waar je moet beginnen? Maak een vrijblijvende afspraak, dan helpen we je graag op weg  Maak hier een vrijblijvende afspraak.

Buro Henck helpt je je mensen gemotiveerd en zelfverzekerd te laten bellen. Je hoeft geen externe acquisiteurs in te huren, Wij helpen je met het optimaliseren van de saleskrachten binnen je eigen organisatie. Wil je weten hoe wij dit doen? Kijk hier voor het trainingsaanbod van Buro Henck.

Videotips DIY Acquisitie

i

Telefonische Acquisitie

5

Cold calling: de menselijke touch is magisch in verkoopland

5

Geen fan van koude acquisitie? Ontdek nu 5 krachtige manieren voor warm telefonisch succes!

5

7 Valkuilen te vermijden voor groter succes in cold-calling

5

3 Klikgeluidjes en de kracht van authenticiteit

5

Bloeiende leadgeneratie in 4 stappen!

A

Meer blogs over telefonische acquisitie

i

Marketing & Sales

5

Nieuwjaarsresolutie: 9 krachtige manieren om je sales te versterken

5

Knal 2023 uit met effectieve eindejaarsgesprekken met je klanten

5

Hoe een doordacht salesjaarplan met focus op telefonische acquisitie de resultaten in 2024 kan transformeren

5

Balanceren tussen klantenservice en verkoop: nummer1 upselling methode

5

Creëer verbluffende upsell campagnes in slechts 6 stappen!

A

Meer blogs over marketing & sales

i

New Business

5

Bloeiende leadgeneratie in 4 stappen!

5

Agressieve beursganger

5

Hoe belangrijk zijn authentieke en persoonlijke foto’s voor jou als ondernemer? (En waarom je stockfoto’s beter links laat liggen!)

5

Duurzame groei door geduld

A

Meer blogs over new business

i

Trainingen

5

Tegenslag? Kan niet bestaat niet!

5

Kijk uit voor de komma-sukkel vraag!

5

Creatief met cold calling! Hoe dan?

5

De 6 beste telefonische acquisitietips

5

De beste oplossingen voor werknemers met telefoonangst

A

Meer blogs over trainingen

Herken jij jezelf in de volgende situaties?

=

Je wilt nieuwe klanten vinden

=

Je wilt afspraken laten maken voor je salesteam

=

JE HEBT PIEKEN EN DALEN IN JE OMZET

Vraag nu een adviesgesprek aan!

Een adviesgesprek kost je niets, maar levert je wél direct veel op. We praten over je doelstelling, je uitdagingen, potentiële klanten en je waardepropositie. En wat je eigen ervaringen zijn met telemarketing en leadgeneratie.

 

Zo kom we er snel achter wat we voor je kunnen betekenen. En wat het kost.

Ontvang elke maand onze nieuwe salestip in je inbox!