Kennis

Hoe een doordacht salesjaarplan met focus op telefonische acquisitie de resultaten in 2024 kan transformeren

door | dec 11, 2023 | Marketing & Sales

Een succesvol salesjaar valt en staat met het stellen van doelen en het plannen van acties. Een salesjaarplan helpt daarbij. En wat ons betreft is telefonische acquisitie een essentieel onderdeel van zo’n plan. Het is een echte gamechanger voor je resultaten!

Duidelijke sales doelstellingen als kompas

Doelstellingen zijn het kompas die de koers bepalen. In feite is het achteraan beginnen: “Waar willen we staan aan het eind van het jaar?” Wat willen we bereikt hebben qua omzet en marge. Wat betekent dat voor de producten die we in 2024 aanbieden? Hoeveel nieuwe klanten hebben we daarvoor nodig?

Als je weet waar je aan het eind van het jaar wilt staan dan is het een peulenschil om dat te vertalen naar de maanddoelstellingen en wat je daarvoor moet doen.

sales sint

Hoe stel je doelen voor je telefonische acquisitie

Doelstellingen bepalen voor telefonische acquisitie is eenvoudig. Weten hoe je die bereikt is een ander verhaal. Dat doe je op grond van ervaring. Kilometers maken. Je moet namelijk eerst bellen om te weten hoe het werkt. Al bellend onderzoek je:

  • Hoeveel afspraken heb ik nodig om één nieuwe klant binnen te halen.
  • Hoeveel bedrijven moet ik bellen om één afspraak te maken.
  • Hoeveel tijd ben ik kwijt om die bedrijven te bellen?

Is je doel 12 nieuwe klanten aan het eind van het jaar? Dan is het zaak om maandelijks er eentje aan je portefeuille toe te voegen. Als je je scores uit eerdere belrondes onderzoekt dan zou je er bijvoorbeeld op uit kunnen komen dat je elke maand 12 uur moet bellen om drie afspraken te regelen, die op hun beurt leiden naar die ene klant.

Een dood paard

Neem je doelstellingen voor telefonische acquisitie op in je jaarplan. Dat is belangrijk omdat ik weet dat heel veel bedrijven acquisitie als een dood paard achter zich aan sleuren. Iedereen ziet het belang er van in maar niemand wil het doen, iedereen vindt het moeilijk. Weten hoeveel tijd en geld er in geïnvesteerd moet worden, maakt het een stuk overzichtelijker.

En wat weerhoudt je er trouwens van om het leuk te maken? Bedenk een geweldige en creatieve reden om te bellen. Of switch eens naar een totaal andere doelgroep. Een leuk plan is het beste plan omdat het de kans op succes aanzienlijk verhoogd.

Sales met een persoonlijke connectie

In een wereld waar bijna alles draait om digitale communicatie is de waarde van een persoonlijk telefoongesprek onschatbaar. Het creëert een 1-op-1 connectie, biedt de gelegenheid om direct vragen te stellen, uitleg te geven en bezwaren aan te pakken. Neem  telefonische acquisitie op in je jaarplan want weet jij een betere manier om nieuwe klanten te maken?


Als je nog niet zover bent, kun je ook bij ons terecht voor consultancy opdrachten. Samen onderzoeken we hoe we jouw verkoopplan kunnen vormgeven en of telefonische acquisitie daarin een rol speelt. Wellicht ontdekken we gezamenlijk dat op dat moment andere vormen van marketing, zoals e-mailmarketing of adverteren op sociale media, geschikter zijn om je te helpen bij acquisitie. Maak een vrijblijvende afspraak, dan helpen we je graag op weg  Maak hier een vrijblijvende afspraak.

Buro Henck helpt je je mensen gemotiveerd en zelfverzekerd te laten bellen. Je hoeft geen externe acquisiteurs in te huren, Wij helpen je met het optimaliseren van de saleskrachten binnen je eigen organisatie. Wil je weten hoe wij dit doen? Kijk hier voor het trainingsaanbod van Buro Henck.

Je kunt dit stukje acquisitie natuurlijk ook aan ons overlaten. Buro Henck is gespecialiseerd in leadgeneratie in de zakelijke markt en kan jou hierin ondersteunen. Met ons team van hoogopgeleide professionals met specialistische kennis benaderen we je (potentiële) klanten om leads te genereren of op te volgen. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem vandaag nog contact op.

Recente Artikelen

Categorieën

Telefonische Acquisitie

Marketing & Sales

Business Developer ‘Judith’

Inside Sales

Acquisitie Tips

New Business

Meer artikelen

Herken jij jezelf in de volgende situaties?

=

Je wilt nieuwe klanten vinden

=

Je wilt afspraken laten maken voor je salesteam

=

JE HEBT PIEKEN EN DALEN IN JE OMZET

Vraag nu een adviesgesprek aan!

Een adviesgesprek kost je niets, maar levert je wél direct veel op. We praten over je doelstelling, je uitdagingen, potentiële klanten en je waardepropositie. En wat je eigen ervaringen zijn met telemarketing en leadgeneratie.

 

Zo kom we er snel achter wat we voor je kunnen betekenen. En wat het kost.

Ontvang elke maand onze nieuwe salestip in je inbox!