Kennis

Nieuwjaarsresolutie: 9 krachtige manieren om je sales te versterken

door | jan 4, 2024 | Marketing & Sales

Nu 2024 is aangebroken zijn er overal goede voornemens gesmeed om de sales te versterken. Ook binnen de bedrijfsmuren voelt het nieuwe jaar als een frisse start.

Reflectie op 2023

Als eigenaar van een belbureau formuleer ik elk jaar een nieuwe doelstelling. Maar eerst reflecteer ik op het vorige jaar. Wat waren de successen, zowel de geplande als de onverwachte. Waarin heeft het team zichzelf overtroffen? Heb ik nieuwe USP’s ontwikkeld?

En naast de successen is het natuurlijk belangrijk om de uitdagingen te omarmen als bron van groei. Was er een specifieke periode waarin doelen niet werden gehaald? Lag dit aan marktveranderingen? En wat betreft dat laatste: ik laat ook de aloude SWOT analyse nog steeds los op het identificeren van kansen en bedreigingen.

 

Zet je doel om in een actieplan voor het nieuwe jaar

Als ik een doel stel dan zorg ik er ook voor dat ik het haal. Dus:

  1. Maak je doelstelling concreet en helder. Zeg wat je qua omzet en/of winstmarge bereikt wilt hebben aan het eind van 2024.
  2. Uitgaande van de ervaringen van vorig jaar en van je eventuele SWOT analyse: wat moet je doen om je doel te bereiken? Hoeveel nieuwe klanten heb je nodig? En waar ga je die vinden? Wil je een teamuitbreiding? Hoe ga je dat aanpakken?
  3. Als je weet wat je moet doen om je jaardoelstelling te bereiken, hak deze doelstelling dan in de doelstelling per maand. En zet uiteraard daar de actiepunten per maand bij.
  4. Zet er een budget op. Zeker in sales gaan de kosten voor de baten. Deelnemen aan een beurs, je koude acquisitie uitbesteden, een advertising campagne. Houd het overzichtelijk en de kosten binnen de perken.

 

Wat kun je doen om je sales te versterken

Ik ga dit jaar flink aan de slag met mijn eigen sales en daarmee bedoel ik vooral het werven van nieuwe klanten. Ik geef je graag inzicht in de acties die ik ga ondernemen om mijn eigen doelstellingen te bereiken

 

Bezoeken van beurzen

Deelname aan een beurs is echt een hele interessante optie om nieuwe contacten te leggen. En ook erg kostenintensief. Ik kies voor 2024 voor het alternatief want ook als je niet deelneemt als exposant, levert het bezoeken van beurzen waardevolle inzichten en contacten op.

 

Adverteren op Google

Maak gebruik van Google Ads om potentiële klanten te bereiken die actief zoeken naar oplossingen die jij biedt.

 

Social Media Advertising

Platforms zoals LinkedIn zijn ideaal voor B2B-advertising. Te duur? Ik ga dit jaar zelf een Facebook campagne uitproberen, dat schijnt eenvoudig en betaalbaar te zijn. Eerlijk is eerlijk, ik heb er vooralsnog niet zo veel vertrouwen in want hoezo zakelijke markt?  Maar van verschillende kanten is mij geadviseerd het toch eens te doen. En wordt het niks dan weet ik dat in ieder geval voor 2025.

versterken, sales

 

SEO Optimalisatie

Zorg dat je website en content geoptimaliseerd zijn voor zoekmachines om organisch verkeer en leads te genereren.

 

Organiseer webinars

Bied waardevolle en informatieve webinars aan die relevant zijn voor je klanten. Dit levert nieuwe relaties en positioneert je als een deskundige in je vakgebied.

Content Marketing

Ontwikkel en deel nuttige, informatieve content die aansluit bij de interesses en behoeften van je doelgroep.

 

E-mail Marketing

Niet echt voor nieuwe klanten maar gebruik gerichte e-mailcampagnes om leads te nurturen. Contact houden met je bestaande klantenbasis is niet iets wat er bij in mag schieten.

 

Netwerken

Heerlijk vind ik dit: deelnemen aan netwerken. Uiteraard doe ik mee aan netwerkevents in mijn eigen omgeving maar ook ver daarbuiten. Want mijn klanten zitten bepaald niet in de buurt.

 

En lest best: telefonische acquisitie

Bellen is niet iets wat we alleen doen voor onze klanten. We bellen natuurlijk ook voor onszelf.

 

Over dit laatste actiepunt wil ik graag met je verder praten. Want als professional nemen wij dit graag uit handen. Iedereen kan bellen, jij ook. Maar uit ervaring weet ik dat telefonische acquisitie vaak naar de achtergrond verdwijnt. Uitgesteld wordt. En dat is heel jammer want het levert goed en snel resultaat. Als professionele partner houden wij de focus vast, we bellen meer contacten per uur en we weten wat we moeten zeggen om die afspraak voor je in te plannen. En wat je zeker van ons mag verwachten is dat wij met je meedenken over je ROI.

Laat je goede voornemens niet in rook opgaan. Wij helpen je want we dragen graag bij aan de groei van onze klanten. Wil je weten hoe? Neem contact met ons op. We maken altijd tijd voor je vrij.


New business consultancy

Bij Buro Henck kun je ook terecht voor consultancy opdrachten. Samen onderzoeken we hoe we jouw verkoopplan kunnen vormgeven en of telefonische acquisitie daarin een rol speelt. Wellicht ontdekken we gezamenlijk dat op dat moment andere vormen van marketing, zoals e-mailmarketing of adverteren op sociale media, geschikter zijn om je te helpen bij acquisitie. Maak een vrijblijvende afspraak, dan helpen we je graag op weg  Maak hier een vrijblijvende afspraak.

Recente Artikelen

Hoe verbeter je sales? SLIMME sales verbeteren in 5 stappen

Tja, hoe verbeter je sales? Eén ding is zeker: er bestaat geen magisch recept voor succes. Maar er zijn wel een paar geheime ingrediënten die je niet kunt missen in het sales proces. Een échte verkoper? Die verkoopt oplossingen, geen producten. Dat is de kern van...

Categorieën

Telefonische Acquisitie

Marketing & Sales

Business Developer ‘Judith’

Inside Sales

Acquisitie Tips

New Business

Meer artikelen

Herken jij jezelf in de volgende situaties?

=

Je wilt nieuwe klanten vinden

=

Je wilt afspraken laten maken voor je salesteam

=

JE HEBT PIEKEN EN DALEN IN JE OMZET

Vraag nu een adviesgesprek aan!

Een adviesgesprek kost je niets, maar levert je wél direct veel op. We praten over je doelstelling, je uitdagingen, potentiële klanten en je waardepropositie. En wat je eigen ervaringen zijn met telemarketing en leadgeneratie.

 

Zo kom we er snel achter wat we voor je kunnen betekenen. En wat het kost.

Ontvang elke maand onze nieuwe salestip in je inbox!