Ondernemers komen soms naar ons toe met torenhoge verwachtingen van outsourcing sales. Ze willen vrachtwagens vol nieuwe klanten, maar hebben zelf geen helder beeld van hun sales. Hoewel we veel kunnen, hebben we bij Buro Henck geen toverstaf. In deze blog duiken we dieper in het uitbesteden van sales en geven we de beste tip om je sales te outsourcen.
Ondernemerschap en sales kennis
Als (groeiende) ondernemer is up-to-date blijven met je sales kennis cruciaal. Het stelt je in staat om zelf je kansen en valkuilen in te schatten en realistische verwachtingen te stellen. Wanneer je op zoek bent om je sales uit te besteden, kun je vanuit deze uitgangspunten de juiste partij vinden om jouw groei te stimuleren.
Samenwerken met Buro Henck
Bij Buro Henck zetten wij ons in om jouw sales te boosten. We nemen contact op met zowel bestaande klanten als potentiële partners om te verkennen hoe we de samenwerking naar een hoger niveau kunnen tillen. We doen ons werk met liefde en goed resultaat. En met name dat laatste is natuurlijk belangrijk. We zijn altijd bezig om resultaten te optimaliseren en leren vanuit de markt.
Kennis is key
Naast het leren uit de markt en het evalueren van onze eigen kennis, is jouw inbreng als opdrachtgever veel waard. Niemand kent de (potentiële) klant beter dan jijzelf. En juist die kennnis over klanten, kennis over het product en kennis over huidige sales trends zijn van groot belang. Voor ons als belbureau vormt een goede briefing met specialistische kennis de basis voor effectieve samenwerking. Om doelgericht te kunnen targetten en te groeien, is het belangrijk om te weten waar je over praat.
Start niet te snel met outsourcing
In deze snel veranderende wereld, razen ook markttrends in vlot tempo voorbij. Wil je outsourcing effectief aanpakken? Dan is het belangrijk om zelf goed op de hoogte te zijn en te blijven. Begin niet overhaast met uitbesteden als je nog niet helemaal scherp hebt waar je de grootste kansen ziet. Neem dus even de tijd om te reflecteren op je kennis over marketing en sales in 2024. Zo zorg je ervoor dat je gefundeerde beslissingen neemt en gericht kunt samenwerken met een extern salesteam.
Maar hoe blijf je dan up-to-date? Hier zijn enkele tips om je sales kennis te vergroten:
- Nieuwsbrieven en online bronnen: Abonneer je op nieuwsbrieven, volg sales gerelateerde YouTube kanalen en lees artikelen. Internet staat vol met sales kennis.
- Lees actuele boeken: Er zijn duizenden boeken geschreven over sales. Kijk voor de meest actuele en best gewaardeerde titels op managementboek.nl.
- Volg trainingen: Schrijf je in voor sales workshops, cursussen of verbind je met een gespecialiseerde business coach.
- Netwerk met concullega’s: Maak connecties met je concullega’s en wissel kennis en ervaring uit. Samen kom je verder.
- LinkedIn: Gebruik LinkedIn om waardevolle informatie te vinden en te leren van andere professionals.
- Actieve benadering van klanten: Leer door actief je (potentiële) klanten te benaderen en de juiste vragen te stellen.
- Chat GPT: Vraag Chat GPT om hulp bij het uitbreiden van je kennis.
Waardevolle sales kennis leidt tot effectieve outsourcing
Een goed begrip van je eigen kansen en valkuilen vormt de basis voor telefonische acquisitie en effectieve sales. Zodra je helder hebt welke aspecten je wilt uitbesteden en welke resultaten je verwacht, ben je klaar om professionals zoals Buro Henck in te schakelen. Breid je sales kennis alvast uit door je te abonneren op onze nieuwsbrief, waar we maandelijks waardevolle inzichten delen. Al klaar om je sales uit te besteden? Plan nu een virtuele kennismaking in en we bespreken de mogelijkheden.
Telefonische acquisitie trainingen
Buro Henck helpt je je mensen gemotiveerd en zelfverzekerd te laten bellen. Je hoeft geen externe acquisiteurs in te huren, Wij helpen je met het optimaliseren van de saleskrachten binnen je eigen organisatie. Wil je weten hoe wij dit doen? Kijk hier voor het trainingsaanbod van Buro Henck.