Kennis

Verkoop zonder Carnavalsmasker: ons #1 geheim voor succes

door | feb 13, 2024 | Marketing & Sales

Met de Carnaval in aantocht worden de nodige voorbereidingen getroffen. Versierde straten, mobiele bars die uit de grond schieten en hooggespannen verwachtingen. Carnaval is dé tijd van het jaar waarin alle remmen losgaan. 

Zet je carnavalsmasker op 

Carnaval nodigt ons uit om tijdelijk in de huid van een ander te kruipen. Of je nu als piraat de straat op gaat of als vrolijk lieveheersbeestje de kroeg in banjert. Het is een feest waarbij we een masker op mogen en onze alledaagse identiteit even kunnen laten rusten. Maar wat heeft Carnaval in vredesnaam met ons als belbureau te maken? 

Cold calling 

Hoewel je als koude verkoper niet letterlijk een masker opzet en de liters Carnavalsbier ook liever achterwege laat, ervaren mensen toch vaak de druk om een rol aan te nemen bij cold calling. Ze hebben het gevoel zich te moeten forceren tot een stereotype-beller, met een ultra-professionele houding. Die perfecte, haast robotachtige ‘callcenter stem’ lijkt een must. Maar is dit echt de weg naar effectief verkopen? Ik denk het niet. 

carnaval

Jezelf zijn verkoopt 

De kern van cold calling is het maken van nieuwe connecties, het opbouwen van vertrouwen en het uiteindelijk inplannen van waardevolle afspraken. Als je het mij vraagt, lijkt het aannemen van een stereotype eerder op een toneelstuk dan op echt contact maken. Begrijp me niet verkeerd… Natuurlijk is het in sales belangrijk om goed geïnformeerd te zijn en een professionele indruk te maken. Maar uiteindelijk draait het om het opbouwen van een connectie met de persoon aan de andere kant van de lijn. En daarbij: mensen voelen het aan wanneer je een rol speelt.

 

Bouwen op vertrouwen 

Probeer het callcenter persona eens los te laten en zet in op je vertrouwen tijdens je sales calls. Zorg dat je je product door en door kent en laat jouw persoonlijkheid spreken. Maak af en toe een geintje en houd het luchtig tussen de regels door. Juist die authenticiteit is wat daadwerkelijk verkoopt. 

Ook bij Buro Henck zijn we allergisch voor de stereotype-beller met de ‘callcenter stem’. Als belbureau in de zakelijke markt koesteren we ons team van professionals met diverse persoonlijkheden. Wij zijn ervan overtuigd dat juist deze diversiteit onze kracht vormt. Zo koppelen we passende persoonlijkheden aan onze opdrachten, waardoor we het maximale resultaat behalen voor onze klanten. En dat werkt!  Benieuwd naar wat Buro Henck voor jou kan betekenen? Plan nu een virtuele kennismaking in. 


Telefonische acquisitie trainingen

Buro Henck helpt je je mensen gemotiveerd en zelfverzekerd te laten bellen. Je hoeft geen externe acquisiteurs in te huren, Wij helpen je met het optimaliseren van de saleskrachten binnen je eigen organisatie. Wil je weten hoe wij dit doen? Kijk hier voor het trainingsaanbod van Buro Henck.

Sales advies nodig?

Bij Buro Henck kun je ook terecht voor sales advies. Samen onderzoeken we hoe we jouw verkoopplan kunnen vormgeven en of telefonische acquisitie daarin een rol speelt. Wellicht ontdekken we gezamenlijk dat op dat moment andere vormen van marketing, zoals e-mailmarketing of adverteren op sociale media, geschikter zijn om je te helpen bij acquisitie. Maak een vrijblijvende afspraak, dan helpen we je graag op weg  Maak hier een vrijblijvende afspraak.

Recente Artikelen

Hoe verbeter je sales? SLIMME sales verbeteren in 5 stappen

Tja, hoe verbeter je sales? Eén ding is zeker: er bestaat geen magisch recept voor succes. Maar er zijn wel een paar geheime ingrediënten die je niet kunt missen in het sales proces. Een échte verkoper? Die verkoopt oplossingen, geen producten. Dat is de kern van...

Categorieën

Telefonische Acquisitie

Marketing & Sales

Business Developer ‘Judith’

Inside Sales

Acquisitie Tips

New Business

Meer artikelen

Herken jij jezelf in de volgende situaties?

=

Je wilt nieuwe klanten vinden

=

Je wilt afspraken laten maken voor je salesteam

=

JE HEBT PIEKEN EN DALEN IN JE OMZET

Vraag nu een adviesgesprek aan!

Een adviesgesprek kost je niets, maar levert je wél direct veel op. We praten over je doelstelling, je uitdagingen, potentiële klanten en je waardepropositie. En wat je eigen ervaringen zijn met telemarketing en leadgeneratie.

 

Zo kom we er snel achter wat we voor je kunnen betekenen. En wat het kost.

Ontvang elke maand onze nieuwe salestip in je inbox!