In Blog

Onverwacht advies (over het outsourcen van je sales!)

Als eigenaar van een bedrijf in telefonische leadgeneratie is het mijn werk om iemand’s sales een boost te geven. Buro Henck’s team belt met bestaande en nieuwe relaties van onze opdrachtgevers om te beoordelen of er een stap verdergezet wordt in de (eventuele) samenwerking. We zijn altijd bezig om voor onze klanten de resultaten te optimaliseren en de conversie te verhogen.

We doen ons werk met veel kunde en plezier. Maar toch kunnen we het niet alleen af. De opdrachtgevers spelen een veel grotere rol in het proces dan vaak gedacht wordt. In de loop der jaren zijn we erachter gekomen dat, naast het evalueren van onze eigen processen, de inspanningen van onze opdrachtgevers zelf, minstens net zo belangrijk zijn. Succesvolle verkoop gaat namelijk hand in hand met kennis. 

Kennis over je klanten en je product, maar ook over salestrends in de markt. Kennis over de online- en offlinemogelijkheden, waar kies je voor en waarom? Veel ondernemers verstoppen zich een beetje voor de verkoopkant van hun bedrijf. Verkopen voelt als opscheppen of bedelen voor ze. Vaak denken ze ook dat verkopen een aangeboren talent is en besteden daarom té snel en té vaak hun sales uit. Om dezelfde reden leven er veelal ook onrealistische verwachtingen bij ze over het resultaat van de outsourcing partner (of van het eigen salesteam). 

Mijn onverwachte advies over het outsourcen van je sales?

Leid eerst jezelf op voordat je besluit je verkoop uit te besteden!

Ga na wat je zelf weet over marketing en sales in 2022. Kom je erachter dat je vergeten bent jezelf bij te scholen? Geef dan niet direct je opdracht uit handen, maar zorg er eerst voor dat je een op kennis gebaseerde beslissing kan nemen zodat je weet waar je je geld aan besteedt. 

We geven je graag een paar tips:

1. Abonneer je op nieuwsbrieven. Van artikelen tot YouTube tutorials, internet staat vol met saleskennis.

2. Koop boeken. Er zijn duizenden boeken geschreven over sales. Kijk voor de meest actuele en best gewaardeerde titels op Managementboek.nl.

3. Volg trainingen: schrijf je in voor workshops, cursussen of verbind je aan een gespecialiseerde businesscoach.

4. Praat met concullega’s, samen kom je verder. Wissel kennis en ervaring uit.

5. Experimenteer door het zelf te doen. 

Zodra je saleskennis weer up-to-date is en je uit eigen ervaring weet waar de kansen en valkuilen liggen, dan heb je de regie terug. Je weet nu welke onderdelen je wilt outsourcen en wat je hiervan kunt verwachten. Zoek vervolgens een professional die je vertrouwt, die jouw mening waardeert en je ervaringen gebruikt om het maximale voor je te bereiken. Zoals Buro Henck bijvoorbeeld!

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken