FAQ – Frequently Asked Questions

Vragen over sales of over de diensten van Buro Henck?

Antwoorden vind je hier!

 

Buro Henck realiseert met telefonische leadgeneratie groei en succes voor jouw onderneming. Wij zijn er om je te helpen geld te besparen, de omzet te verhogen, de klantenondersteuning te verbeteren en je activiteiten effectief te schalen. Hier volgen enkele antwoorden op de meest gestelde vragen (FAQ’s – Frequently Asked Questions):

FAQ – Algemeen

1 - Wat is telemarketing?

Telemarketing is een directe marketing methode waarbij je als telemarketeer potentiële klanten telefonisch benadert. Het doel is om producten of diensten te promoten, leads te genereren, afspraken te maken of klantinformatie te verzamelen.

– FAQ 1 –

2 - Wat is outbound bellen?

Outbound bellen is een telemarketingstrategie waarbij potentiële klanten actief telefonisch worden benaderd. Dit wordt gedaan om producten of diensten te promoten, belangrijke informatie te verstrekken of te verzamelen, en om afspraken te plannen. Deze proactieve aanpak stelt je in staat om direct contact te leggen met geïnteresseerden en effectief aan hun behoeften te voldoen.

– FAQ 2 –

3 - Wat is het verschil tussen inbound bellen en outbound bellen?

Inbound bellen verwijst naar het ontvangen van telefoongesprekken van klanten of prospects die zelf contact opnemen met het bedrijf. Ze willen ondersteuning, informatie of willen een aankoop doen. In het geval van outbound bellen benaderen medewerkers of telemarketeers zelf actief de potentiële klanten of bestaande klanten.

– FAQ 3 –

4 - Wat is een belscript?

Een belscript is een vooraf opgesteld script dat medewerkers van een callcenter kunnen gebruiken tijdens telefoongesprekken. Het volgen van een script zorgt voor een rode draad en consitentie in het gesprek. Een goed script bevat richtlijnen, sleutelzinnen en een goede afsluiting. Ook de antwoorden op veelgestelde vragen zijn een belangrijk onderdeel van een goed belscript. Bij Buro Henck vinden we de persoonlijke touch in communicatie belangrijk. Het gevoel dat je een persoonlijkheid aan de lijn hebt, in plaats van een monotone robot. Daarom zien wij een script als een handvat of redmiddel, maar niet als onze grote leidraad.

– FAQ 4 –

5 - Wat is het verschil tussen outbound callcenter, telemarketing en belbureau?

Dit zijn eigenlijk drie verschillende naamgevingen voor hetzelfde vogeltje. In alle drie de gevallen wordt er gezorgd voor contact met (nieuwe) klanten.

– FAQ 5 –

Telefonisch, gratis adviesgesprek, faq, ict

FAQ – Werkwijze Buro Henck

6 - Welke technologieën gebruikt Buro Henck?

We beschikken over een eigen software-omgeving voor het beheer van onze leadlijsten en gebruiken de 3CX telefooncentrale voor onze bel activiteiten. Hoewel we ook kunnen werken binnen het CRM-systeem van onze opdrachtgevers, merken we dat deze systemen niet altijd optimaal zijn ingericht voor efficiënt bellen. Dit kan zorgen voor vertragingen die de conversie negatief beïnvloeden. De keuze van het systeem waarin we werken laten we aan jou als opdrachtgever.

– FAQ 6 –

7 - Levert Buro Henck de leads aan?

Wij kunnen een leadlijst samenstellen, afgestemd op uw specifieke behoeften. Na het aanleveren van de leads is het verstandig om samen te overleggen welke leads van hoge kwaliteit zijn en waar eventuele verrijking nodig is. LinkedIn speelt een belangrijke rol in onze strategie om de leads verder te verrijken. Echter, in de praktijk blijkt vaak dat het effectiever is wanneer het bedrijf zelf de leadlijst aanlevert. Jij kent je klanten het beste, waardoor jij het best kunt bepalen wie de ideale doelgroep is. Zo kom je vaak tot een nauwkeurigere en effectievere lijst.

– FAQ 7 –

8 - Wat doen jullie met LinkedIn als onderdeel van leadverrijking?

LinkedIn speelt een belangrijke rol in onze strategie voor leadgeneratie. We gebruiken dit platform niet alleen voor content, maar vooral om belangrijke gegevens en informatie over de beslissers binnen jouw doelbedrijven te identificeren. We beoordelen ook hoe actief jij bent op LinkedIn, en adviseren we het versturen van connectieverzoeken aan deze beslissers. Eenmaal geaccepteerd, benaderen we deze beslissers telefonisch. We kunnen samen onderzoeken of dit interessant voor je is en of we hierin kunnen samenwerken.

– FAQ 8

9 - Hoe pakt Buro Henck een opdracht effectief aan?

Bij Buro Henck starten we met een drie maanden durende pilotperiode, waarin we minimaal vier uur per week actief zijn met telemarketing voor jouw bedrijf. Succesvolle telemarketing vereist continuïteit en consistente inspanningen om jouw aanbod effectief in de markt te zetten. Gewoon even een telefoontje plegen is niet genoeg. We hanteren een systematische aanpak; de ’trap van bellen’.

Deze aanpak bestaat uit contact leggen met de (potentiële) klant, een follow-up e-mail sturen en nabellen. Deze stappen kosten tijd maar zijn cruciaal voor succes. Doordat leads continu moeten worden opgevolgd is het tussendoor onderbreken van de opdracht is dus ook geen slim plan. Na de pilotperiode evalueren we de resultaten samen en beslissen we of en hoe we het project verlengen om nog dieper de markt in te duiken. Gedurende het hele proces houden we nauw contact met jou als opdrachtgever, zodat je snel op de hoogte bent als aanpassingen nodig zijn.

– FAQ 9 –

10 - Doen jullie ook aan marktonderzoek en klanttevredenheidsonderzoek?

Ja. Wij kunnen een marktonderzoek of klanttevredenheidsonderzoek voor je uitvoeren. Dit doen wij in een (informeel) gesprek of in de vorm van een telefonische enquête. Als externe partij zorgen wij voor een onderzoek waarbij klanten alles kunnen en mogen zeggen.

– FAQ 10 –

11 - Geven jullie ook trainingen?

Ja. Buro Henck biedt verschillende soorten telefonie trainingen op maat. Kijk voor meer informatie op deze pagina.

– FAQ 11 –

FAQ – Samenwerken met Buro Henck

12 - Wat kunnen jullie als belbureau voor ons betekenen?

Wij zorgen als belbureau voor contact met jouw (potentiële) klanten. We plannen afspraken met prospects in jouw agenda of zorgen voor meer verkoop bij je bestaande klanten door upselling. Maar we doen nog veel meer. Zo ondersteunen we overbelaste klantenservices, geven we telefonische studieadvies, bellen we offertes na, of beantwoorden we openstaande vragen over huurwoningen. Buro Henck heeft een slim team met enkel hoogopgeleide medewerkers. Zo kunnen we jou en je team ondersteunen bij eigenlijk alles wat blijft liggen.

– FAQ 12 –

13 - Hoe kan ik met Buro Henck starten?

Om te starten met ons verwijzen we je graag door naar onze contactpagina. Of plan hier een (vrijblijvend) adviesgesprek in met Helene Henckens.

– FAQ 13 –

14 - Wat kost telefonische acquisitie bij jullie?

Om voorop te stellen. Werken met Buro Henck moet je geld opleveren en geen geld kosten! Daarom gaan we samen in gesprek over de ROI (Return On Investment). We onderzoeken samen wat je nodig gaat hebben om je investering in Buro Henck terug te verdienen. Wat betreft het uurtarief rekenen we een marktconforme prijs. Wij zijn dus niet goedkoop en niet duur, maar zitten er mooi tussenin.

– FAQ 14 –

15 - Hoeveel afspraken zetten jullie in mijn agenda?

Vaak overschatten opdrachtgevers de hoogte van de conversie en focussen zij voornamelijk op percentages om de effectiviteit van een belbureau te beoordelen. In werkelijkheid is conversie niet enkel een kwestie van percentages; maar een complexe indicator die beïnvloed wordt door minstens 6 factoren. Zo spelen bereikbaarheid, de effectiviteit van de pitch, communicatiestijl, website-optimalisatie, de markt volwassenheid en de bel-strategie allemaal een rol. Maar ook de kwaliteit van de leads is essentieel – rijke leads vereisen minder verrijking en leiden tot betere resultaten. Wat je erin stopt, bepaalt wat je eruit haalt: goud voor goud, modder voor modder. Om een algemeen beeld te geven; bij Buro Henck maken we gemiddeld één afspraak voor jou per dagdeel.

– FAQ 15 –

16 - Is er een minimale contractduur?

Bij Buro Henck starten we met een pilotperiode van drie maanden, waarin we minstens vier uur per week bellen voor de opdrachtgever.

– FAQ 16 –

17 - Wat is het minimale aantal uur dat ik bij Buro Henck kan afnemen?

Minimaal 4 uur per week.

– FAQ 17 –

18 - Zijn er verschillende pakketten of abonnementen beschikbaar?

Het minimale aantal uur dat je bij ons af kunt nemen is 4 uur per week. Verder kun je opschalen naar hoeveel uur jij wil. Met meer uren krijg je ook wat extra voordelen en kortingen bij ons.

– FAQ 18 –

19 - Wat als het niet werkt voor mijn bedrijf?

Om een opdracht goed in de markt te zetten is een opstartperiode van 3 maanden belangrijk. Na 3 maanden hebben we een duidelijk beeld of het wel of geen succes gaat worden. Soms is de leadlijst te zwak of is de markt gewoonweg nog niet klaar voor jouw product of dienst. Wij zijn er voor jou en willen goede resultaten voor je behalen. Wanneer wij zien dat het geen succes wordt zullen we dit dus ook altijd aangeven en dan stoppen we de opdracht.

– FAQ 19 –

Boek nu een adviesgesprek in!

Een adviesgesprek kost je niets, maar levert je wél direct veel op. We praten over je doelstelling, je uitdagingen, potentiële klanten en je waardepropositie. En wat je eigen ervaringen zijn met telemarketing en leadgeneratie.

 

Zo kom we er snel achter wat we voor je kunnen betekenen. En wat het kost.

Schrijf je nu in voor de maandelijkse salestip en ontvang een gratis ebook:

3 stappen voor het vinden van nieuwe klanten!