Wat wij doen

Het is voor een bedrijf van levensbelang om voortdurend nieuwe opdrachten en nieuwe klanten te vinden. Ronddraaien in kringetjes of een te grote afhankelijkheid van een bepaalde klant kan je van het een op het andere moment voor een enorme uitdaging zetten. Wij helpen ondernemers met het vinden van nieuwe opdrachten en nieuwe klanten op verschillende manieren. Telefonie speelt natuurlijk de hoofdrol!

Er zijn 4 posities van waaruit wij een klant of opdracht benaderen:

  • Koud: bij een volledige nieuwe relatie
  • Lauw: bij een geïnteresseerde relatie die nog geen klant is
  • Warm: bij een bestaande klant
  • Pak je hele markt – inbound marketing mbv marketingfunnel

 

Mogelijkheid 1: koude acquisitie

Onze specialiteit is cold calling: wij benaderen bedrijven die nog niet eerder van je gehoord hebben. Koude acquisitie doen wij graag en goed. Wij zijn volledig op de hoogte van de regelgeving over telefonische leadgeneratie en werken vanuit de mogelijkheden die de wetgeving ons biedt.

Bij koude acquisitie bellen we met een specifieke doelgroep die voor jou interessant is. Het doel is om een afspraak in te plannen of om interesse te wekken voor je bedrijf. Koude leads telefonisch benaderen is overigens ook interessant als je een online marketingfunnel hebt. Wij zetten nieuwe leads in de funnel. Hoe dit werkt lees je verderop in de ‘Pak je hele markt’.

Mogelijkheid 2: lauwe acquisitie

Het kan zijn dat je een marketingfunnel hebt ingericht die bepaalde data levert. Bijvoorbeeld: geïnteresseerden downloaden een white paper of schaffen een gratis videoles aan. Deze prospects halen we dichterbij door ze te bellen en te vragen naar hun bevindingen. En ze vervolgens een vervolgaanbod te doen

Mogelijkheid 3: warme acquisitie

We leven in de tijd waarin data een grote rol spelen. Ook bij Buro Henck zijn we geïnteresseerd in je klantdata. Hoeveel relaties heb jij bijvoorbeeld in je bestanden zitten die het potentieel hebben om iets bij je af te nemen? Of om meer bij je af te nemen? Wij bellen ze graag voor je met een concreet aanbod. Of met de vraag of we een afspraak voor je in mogen plannen. Ook een telefonisch klantonderzoek behoort tot de mogelijkheden. Warme acquisitie vergt een zorgvuldige aanpak en leidt tot interessante resultaten.

Mogelijkheid 4: pak je hele markt

Een marketingfunnel is onmisbaar in deze tijd. Waarom?

Weet je dat maar een heel klein percentage van de aankopen wordt gedaan bij het eerste contactmoment? De tijd ligt ver achter ons dat er tijdens een eerste telefoongesprek direct werd ingezet op verkoop. Gemiddeld heeft iemand tussen de 5 en 8 contactmomenten nodig voordat er tot aankoop wordt overgegaan. Dit wordt de customer journey genoemd en deze is voor iedere klant anders. Een marketingfunnel speelt daar op in. Je bedenkt van te voren een aantal communicatiemomenten waarmee je werkt aan deze KNOW-LIKE-TRUST factor. Deze communicatiemomenten vinden plaats op de social media, in emailmarketing en met telefoongesprekken. Aan het eind van de funnel is een klant zo vertrouwd met je dienst of product dat er een salesmoment ingebouwd kan worden.

Een funnel is maatwerk en moet echt door een professioneel marketeer gebouwd worden. Wij werken hiervoor al jaren succesvol samen met Irene Put en haar team van Online Business Growth.

Typ uw zoektermen in. Druk op enter om te zoeken