Kennis

Nr. 1 Training telefonische acquisitie om de belangrijkste valkuilen te vermijden

door | mrt 31, 2024 | Telefonische Acquisitie

Als eigenaresse van een belbureau houd ik me continu bezig met het verbeteren van onze dienstverlening. Continu training telefonische acquisitie voor mijn team is hierbij cruciaal. Misschien denk je nu; dat is toch vanzelfsprekend – je team voorbereiden op mogelijke valkuilen?! Vanzelfsprekend, dat zou het zeker moeten zijn. Effectieve telefonische acquisitie is namelijk een vaardigheid die veel verdergaat dan gewoon de telefoon pakken en beginnen met bellen. We vertellen je hoe je training telefonische acquisitie op de juiste manier kunt aanpakken.

Zomaar starten met bellen?

Outbound telefoneren wordt vaak ten onrechte gezien als iets dat iedereen zomaar kan doen. Velen geloven dat je het beste leert door simpelweg te beginnen. Dat is misschien bij veel dingen wel het geval, maar commercieel telefoneren vereist specifieke vaardigheden. Denk aan: commercieel inzicht, creativiteit, probleemoplossend vermogen, doorzettingsvermogen en bovenal gespreksintelligentie. Deze skills zijn niet vanzelfsprekend en vergen daarom continu training telefonische acquisitie.

telefonie training

Individuele training telefonische acquisitie

Het herkennen en vermijden van de gebruikelijke valkuilen in telefonische acquisitie is een expertise op zich. Daarom hebben we bij Buro Henck een interne online leeromgeving ontwikkeld om deze valkuilen te tackelen. Ook werken we vaak in duo’s, zodat we samen kunnen sparen en van elkaar kunnen leren. Daarbij krijgt ieder teamlid wekelijks een uur individuele coaching, zodat we onze skills continu kunnen aanscherpen.

Ik begrijp dat niet elke sales- of marketingmanager de tijd heeft om zo intensief met zijn team aan training telefonische acquisitie te werken. Daarom deel ik graag enkele veelvoorkomende valkuilen in telefonische acquisitie en hoe deze te vermijden:

1. Onvoldoende voorbereiding

Het is cruciaal om je doelgroep te kennen en hun behoeften te begrijpen. Zonder de juiste kennis van je doelgroep is het uitdagend om een relevante boodschap over te brengen. Daarom is het een belangrijk onderdeel van training telefonische acquisitie ervoor zorgen dat je team de juiste informatie paraat heeft.

2. Hetzelfde script gebruiken voor alle doelgroepen

Eén en hetzelfde script gebruiken voor alle doelgroepen is een no-go. Voor effectieve telefonische acquisitie is het belangrijk om je script en communicatie aan te passen op de specifieke behoeften van iedere doelgroep. Dit is iets wat we in onze telefonische acquisitie training erg benadrukken.

telefonie training

3. Te opdringerig te werk gaan

Leer je team de balans te vinden tussen vasthoudend zijn en respect hebben voor de prospect. Ook dit is een belangrijk aspect van de training telefonische acquisitie. Je kunt maar één keer een eerste indruk maken en het laatste wat je wil is opdringerig overkomen.

4. Niet plannen voor een follow up

Het is belangrijk om te beseffen dat succes vaak niet komt bij het eerste contact. Juist om die reden is het belangrijk om een goed uitgewerkte follow-up strategie te hebben en deze stap voor stap te volgen. Hierbij is het belangrijk dat je uitingen, denk aan follow-up e-mails, ook interessant zijn en in lijn staan met je boodschap.

5. Bellen zonder duidelijke doelstellingen:

Het stellen van heldere doelen helpt om voortgang te meten en succes te definiëren. Dat geeft een fijne houvast voor het team en het werkt motiverend.

Door deze valkuilen in telefonische acquisitie te vermijden en te investeren in het trainen van je team, verhoog je de kans op succesvolle campagnes. Sta altijd open voor feedback en wees bereid om te leren en te groeien met je team. Zo krijg je de kunst van telefonische acquisitie steeds beter onder de knie en kun je dit inzetten voor groei.

Training telefonische acquisitie door Buro Henck

Buro Henck is een belbureau dat zich specialiseert in telefonische leadgeneratie in de zakelijke markt. Zou jij graag je teamprestaties willen verbeteren en je team willen verrijken met een training telefonische acquisitie? Of besteed je het stukje telefonische leadgeneratie liever uit? Plan vandaag nog een virtuele kennismaking in en we bespreken de mogelijkheden.

Pssst… Volg je ons al op LinkedIn?

Recente Artikelen

Hoe verbeter je sales? SLIMME sales verbeteren in 5 stappen

Tja, hoe verbeter je sales? Eén ding is zeker: er bestaat geen magisch recept voor succes. Maar er zijn wel een paar geheime ingrediënten die je niet kunt missen in het sales proces. Een échte verkoper? Die verkoopt oplossingen, geen producten. Dat is de kern van...

Categorieën

Telefonische Acquisitie

Marketing & Sales

Business Developer ‘Judith’

Inside Sales

Acquisitie Tips

New Business

Meer artikelen

Herken jij jezelf in de volgende situaties?

=

Je wilt nieuwe klanten vinden

=

Je wilt afspraken laten maken voor je salesteam

=

JE HEBT PIEKEN EN DALEN IN JE OMZET

Vraag nu een adviesgesprek aan!

Een adviesgesprek kost je niets, maar levert je wél direct veel op. We praten over je doelstelling, je uitdagingen, potentiële klanten en je waardepropositie. En wat je eigen ervaringen zijn met telemarketing en leadgeneratie.

 

Zo kom we er snel achter wat we voor je kunnen betekenen. En wat het kost.

Ontvang elke maand onze nieuwe salestip in je inbox!