We kennen het allemaal… die zenuwslopende sfeer, klamme handjes en de constant tikkende klok wanneer een deadline nadert. Niet bepaald prettig, maar zeker onderdeel van ons menselijk bestaan. Sommige dingen zijn nu eenmaal zoals ze zijn. Maar ehm… Heb jij je eigenlijk ooit afgevraagd waarom we het een ‘deadline’ noemen en geen ‘lifeline’? Want wat een gruwelijk negatieve benaming eigenlijk…
De oorsprong van de ‘deadline’
De term ‘deadline’ vindt zijn oorsprong in de Amerikaanse burgeroorlog. Het ging over een lijn die gevangen niet konden overschrijden zonder gevaar voor eigen leven. Later werd de term overgenomen door journalisten om strikte inlevermomenten van verhalen aan te duiden. Beetje bij beetje sloop de term de zakelijke wereld binnen en werd het synoniem voor strakke tijdslimieten en project deadlines. En nu? Nu gebruiken we het nog steeds, zonder erbij na te denken. Gewoon, omdat het zo is. Maar wat nou als we dit grimmige woord vervangen door iets positiefs, zoals ‘lifeline’?
Wat als het een “lifeline” was?
Bij Buro Henck zijn we altijd bezig met de kracht van woorden en communicatie. Spelen met taal om successen te behalen, dat doen wij het allerliefst. Niet voor niets noemen wij zo’n deadline liever een lifeline. Stel je eens voor dat we deadlines allemaal zien als ‘lifelines’ – een lijn die ons helpt richting succes en nieuwe kansen te sturen. Een af te vinken box die ons verder brengt in ons leven. Dat is letterlijk wat het is. En eerlijk? Dat voelt een stuk positiever!
Een positieve twist
Woorden hebben meer kracht dan je denkt. Hoewel we gewend zijn aan de term ‘deadline’, kan het je perceptie en motivatie onbewust beïnvloeden. Als je aan je project- of verkoopdeadline denkt als een deadline, dan komen die nerveuze handjes en zweetparels misschien al snel tevoorschijn. Maar stel je voor dat je diezelfde deadline voortaan een ‘lifeline’ noemt! Een lifeline geeft het idee dat de taak die je moet volbrengen je leven een frisse nieuwe kleur geeft. Voelt beter, niet dan?
Gezonde druk
Natuurlijk, een tikkeltje druk is goed voor je en helpt je om scherp en productief te blijven. Maar stel je eens voor dat je een deadline voortaan als een ‘lifeline’ ziet. Hierdoor verandert die druk in een spannende uitdaging! Een kleine mentale shift die een enorm verschil kan maken. Positieve energie laat je bruisen van de energie. En dat is precies wat je wilt, ook binnen de muren van je bedrijf.
Onze rol in jouw succes
Als cold calling bureau weten wij als geen ander hoe belangrijk het is om efficiënt en effectief te werken met strakke lifelines. Waarom blijven hangen in de negatieve connotaties van deadlines als we ze kunnen transformeren in positieve lifelines? Wij helpen je graag om jouw lifelines te halen met onze bewezen strategieën en ervaren team.
Bij Buro Henck zijn we er om je te ondersteunen en te zorgen dat elke lifeline jou dichter bij je doelen brengt. Heb je hulp nodig met het behalen van jouw volgende lifeline? Bijvoorbeeld bij het vinden van nieuwe klanten of juist van het opvolgen van bestaande klanten. Als expert in telefonische leadgeneratie B2B helpen we je graag. Plan vandaag nog een vrijblijvend adviesgesprek in en we spreken snel.
Samen behalen we jouw lifelines!