Kennis

Veel leads geen klanten. Herkenbaar? Dit is waarom follow-up absoluut #1 is

door | sep 24, 2024 | Telefonische Acquisitie

Leads genereren via kanalen zoals LinkedIn kan je salespijplijn lekker vullen. Maar als je het fenomeen “veel leads geen klanten” herkent, dan is er toch echt werk aan de winkel. Want het lijkt mooi, al die nieuwe contacten. Maar in werkelijkheid zal het, zonder de juiste opvolging, daarbij blijven. In werkelijkheid is een lead pas waardevol als je er iets mee doet. Dus, hoe zorg je ervoor dat leads veranderen in betalende klanten?

Leads binnenhalen is stap één, opvolging is stap twee

Je kunt geweldige marketingcampagnes draaien en een berg leads binnenhalen. Maar zoals gezegd: zonder actie blijft het bij veel leads, geen klanten. Een naam en e-mailadres zijn dus absoluut geen garantie voor succes. Leads moeten opgevolgd worden en dat is exact waar veel bedrijven struikelen. Succesvolle opvolging vraagt om meer dan alleen een belletje – het draait om timing, scherpe gesprekstechnieken en vooral heel veel consistentie en doorzettingsvermogen.

veel leads geen klanten

De uitdaging van follow-up

Veel bedrijven blijven hangen bij de eerste stap: het binnenhalen van leads. Maar dan komt de echte uitdaging. Hoe pak je de telefoon op en zorg je dat er meer uitkomt dan een vrijblijvend praatje? Yep, dan krijg je te maken met cold calling. En dat is een vak apart. Want effectief opvolgen betekent doorvragen, scherp blijven en die potentiële klant stiekem overtuigen. En dit is dus vaak waar het misgaat, waardoor veel leads geen klanten worden.

Veel leads geen klanten? De kracht van follow-up

E-mails en LinkedIn-berichten zijn een start, maar niets werkt beter dan een direct telefoongesprek. Of je het nu wilt of niet! Een gesprek stelt je in staat om twijfels weg te nemen, vragen te beantwoorden en een relatie op te bouwen. Het is dé manier om van een lead een betalende klant te maken. En die skill – het gesprek voeren – is wat het verschil maakt tussen een lead en een klant.

veel leads geen klanten

Veel leads, maar nog geen succes? Hier ligt de uitdaging

Heb je veel leads maar komt er weinig uit? Dan is het tijd om je strategie aan te scherpen. Daar kunnen wij bij Buro Henck je bij helpen. Wij zorgen niet alleen voor de leads, maar helpen je ook om ze om te zetten in klanten. Met onze ervaring in telefonische acquisitie en business development zorgen we voor resultaat. Tijd om je leads te laten renderen? Wij staan klaar.

________________________________________________________________________________________________________________________________________

Buro Henck: jouw partner in slimme B2B business development

Wil je jouw bedrijf laten groeien met een gerichte aanpak voor leadgeneratie en acquisitie? Bij Buro Henck helpen wij bedrijven succesvol groeien door middel van:

  • Business development
  • Telefonische acquisitie
  • Telefonische leadgeneratie

Ons team van sales-professionals combineert jarenlange ervaring met expertises in verschillende soorten branches.

Ben je benieuwd hoe wij jouw bedrijf verder kunnen helpen? Neem direct contact op. Of plan direct een vrijblijvend strategie consult via deze link.

Wil je meer lezen over sales-gerelateerde inzichten? Volg Buro Henck en Helene Henckens dan op LinkedIn. En voor de 2-wekelijkse salestips in je inbox, kun je je aanmelden voor de nieuwsbrief.

Recente Artikelen

Hoe verbeter je sales? SLIMME sales verbeteren in 5 stappen

Tja, hoe verbeter je sales? Eén ding is zeker: er bestaat geen magisch recept voor succes. Maar er zijn wel een paar geheime ingrediënten die je niet kunt missen in het sales proces. Een échte verkoper? Die verkoopt oplossingen, geen producten. Dat is de kern van...

Categorieën

Telefonische Acquisitie

Marketing & Sales

Business Developer ‘Judith’

Inside Sales

Acquisitie Tips

New Business

Meer artikelen

Herken jij jezelf in de volgende situaties?

=

Je wilt nieuwe klanten vinden

=

Je wilt afspraken laten maken voor je salesteam

=

JE HEBT PIEKEN EN DALEN IN JE OMZET

Vraag nu een adviesgesprek aan!

Een adviesgesprek kost je niets, maar levert je wél direct veel op. We praten over je doelstelling, je uitdagingen, potentiële klanten en je waardepropositie. En wat je eigen ervaringen zijn met telemarketing en leadgeneratie.

 

Zo kom we er snel achter wat we voor je kunnen betekenen. En wat het kost.

Ontvang elke maand onze nieuwe salestip in je inbox!